07 juli 2021
Elia lanceert nieuw klantenplatform EPIC samen met het Open Data Platform, om datagestuurde besluitvorming te faciliteren
Het gamma digitale diensten dat we aanbieden bezorgt onze klanten en stakeholders gebruiksgemak, transparantie en de data die zij nodig hebben om verantwoorde operationele en commerciële beslissingen te nemen.
Terwijl het Elia Portal Interface for Customers (EPIC) onze klantendiensten en -data stroomlijnt zodat ze via één enkele login toegankelijk zijn, biedt het Open Data Platform van Elia de stakeholders een eenvoudige en open toegang tot publieke data over ons net. Daarnaast maakt het geüpdatete Inside Information Platform (IIP) het mogelijk om tijdig en op een duidelijke manier inside informatie te communiceren. Door onze klanten en stakeholders eenvoudig toegang te geven tot al deze data, kunnen zij deze analyseren en gebruiken bij het ontwikkelen van hun bedrijfsprocessen.
- De unieke digitale klanteninterface van Elia, het Elia Portal Interface for Customers (EPIC), werd samen met het nieuwe Open Data Platform gelanceerd
- Naast het verbeterde Inside Information Platform (IIP) - dat ontwikkeld werd door Elia Group, het holdingbedrijf van Elia - bieden EPIC en het Open Data Platform de klanten en stakeholders van Elia een reeks innoverende diensten aan die de lacunes in de private en publieke dataverstrekking van Elia opvullen
- In overeenstemming met het engagement van Elia voor transparantie en digitalisering zullen deze diensten kwaliteitsvolle inzichten en de ontwikkeling van energiediensten voor consumenten faciliteren
- Elia zal haar digitale diensten blijven ontwikkelen en updaten in functie van de evoluerende behoeften en vragen van de klanten