EPIC (Elia Portal Interface for Customers)
Via dit platform wordt onze wens weergegeven om onze klanten centraal te stellen in de beslissingen en digitale diensten die we hen nu en in de toekomst willen aanbieden.De energiesector diversifieert en als TSO wil Elia de energiespelers helpen en ondersteunen in hun dagelijks leven door hen een betere controle over hun data te geven.
De nieuwe digitale interface voor al onze klanten
Vanaf 7 juli kan elk bedrijf dat is aangesloten op het ELIA-net via ons Customer Helpcenter toegang tot het EPIC-platform aanvragen.
Elk bedrijf kan binnen EPIC kiezen en beheren wie toegang heeft tot zijn gegevens. Volgende features zijn beschikbaar op EPIC:
Accountbeheer: hiermee kan je een medewerker uitnodigen en gegevens delen met externe medewerkers
- Meetgegevens: hiermee krijg je toegang tot jouw meetgegevens en kan je deze ook downloaden.
- Facturen: hiermee kan je facturen van Elia raadplegen en ook downloaden.
- Contracten: hiermee kan je de contracten en bijlagen die jouw bedrijf met Elia heeft raadplegen en downloaden.
Let op: sommige processen (zoals verlenging van bijlagen of contactbeheer ...) moeten nog worden uitgevoerd in de Customer Hub. De implementatie van deze processen binnen EPIC staan gepland voor het einde van dit jaar (begin 2022).
Word lid van EPIC en vraag toegang aan
Voer een ticket in en vraag voor ondersteuning
De toekomst en klantgerichte benadering van EPIC
EPIC is altijd in ontwikkeling, ons doel is om steeds meer digitale diensten te bouwen die inspelen op jouw behoeften.
Als je geïnteresseerd bent om deel te nemen aan ons ontwerpproces, aarzel dan niet om een bericht te sturen naar: epic@elia.be.
Onze ambitie is om ons te richten op wat voor jou en voor jouw bedrijf toegevoegde waarde biedt.